De carrière van de Canadese bariton Matthew Zadow raakte in een stroomversnelling sinds hij neerstreek in België en vooral na zijn recente debuut in de Munt als Commissionario/Dottore Grenvil (La Traviata, Verdi), en als Jonas Fogg (Sweeney Todd, Sondheim), in Bozar als Masetto (Don Giovanni, Mozart) en bij De Nationale Opera van Amsterdam als Baron Wurmerhelm (De Speler, Prokofiev). Afgezien van België en Nederland, leidde zijn carrière hem naar de grote operahuizen en mooiste concertzalen van Canada, Ierland en China.
Zadow heeft al een mooi operarepertoire opgebouwd met rollen als Eisenstein (Die Fledermaus, Strauss), General Boum (La Grande-Duchesse de Gérolstein, Offenbach), Graaf Almaviva (Le Nozze di Figaro, Mozart), Danilo (Die lustige Witwe, Lehár), Belcore (L’Elisir d’Amore, Donizetti), Dancairo (Carmen, Bizet), Baron Douphol (La Traviata, Verdi), Cristiano (Un Ballo in maschera, Verdi) en Le Chat/L'Horloge Comtoise (L'Enfant et les Sortileges, Ravel).
In het concert- en oratoriorepertoire vertolkte hij zowel eigentijdse partituren als de grote barokwerken. Vooral met de muziek van J.S. Bach heeft hij een grote affiniteit; hij zong de bas- en baritonpartijen van vrijwel alle grote werken en heel wat cantates. Als leerling van de kunstlied traditie heeft hij frequent "Les Nuits d'Éte" van Berlioz, "Die Schöne Müllerin" van Schubert, "Lieder eines fahrenden Gesellen" van Mahler, "Vier ernste Gesänge" van Brahms en "Songs of Travel" en "Five Mystical Songs" van Vaughan Williams geïnterpreteerd.